Het komt steeds vaker voor tegenwoordig. Het uitbesteden van een marketingcampagne. Dit kan zo een aantal redenen hebben. Beyenmeyer geeft in dit artikel aan waarom organisaties overwegen om gehele of delen van marketingcampagnes uit te besteden bij andere organisaties.
Op zoek naar expertise
Het komt voor dat sommige organisaties al heel scherp hebben wat ze van plan zijn. Alleen het is een nieuw concept en dit hebben zij vervolgens nog nooit eerder uitgevoerd. Sommige organisaties kiezen er dan ook voor om expertise in te huren voor een bepaald onderdeel in de marketing campagne. Dit kan zijn dat het marketingbureau dat zij willen inhuren zich focust op een bepaalde niche waar zijn de expert in zijn.
Tijdsgebrek oplossen
Er moet aan een bepaalde doelgroep meer aandacht geschonken worden. Hiervoor is wel een idee, maar er is gewoonweg geen tijd genoeg om dit zelf uit te voeren omdat jij en je personeel de handen vol hebben aan een aantal andere doelgroepen. In zo een geval wordt er ook wel eens gekozen om een marketingcampagne uit te besteden. Dit zorgt ervoor dat er een focus blijft. Dit is marketing heel belangrijk. Overal een beetje aandacht aan geven is niet goed.
Op zoek naar creativiteit
Sommige mensen op de marketingafdelingen hebben door de afgelopen jaren al een behoorlijk aantal campagnes gedraaid. Om wat nieuwe inzichten te verkrijgen worden enkele bedrijven uitgenodigd om een idee te pitchen. Dit biedt vaak nieuwe inzichten en vervolgens wordt met deze partij een samenwerking aangegaan. Sommige marketingbureaus kiezen er zelfs voor om zelf aan te kloppen bij een marketingafdeling met een tof idee. Deze moedige zet wordt in sommige gevallen ook beloond.
Uitvoering uitbesteden
Een andere mogelijkheid is dat sommige organisaties het gehele marketingconcept zelf uitdenken. Alles wordt in detail beschreven hoe het uitgevoerd moet worden en vervolgens wordt de uitvoering van de marketingcampagne uitbesteed. Het uitbesteden van de uitvoering kan met meerdere factoren te maken hebben zoals eerder benoemd tijdsgebrek. Daarnaast kan het ook voorkomen dat degene die de campagne gaat uitvoeren zeer veel ervaring heeft in dat gedeelte van de campagne.
No Comments