Als bedrijf wil je natuurlijk bekend zijn bij je doelgroep en ook door hen onthouden worden. Dan zul je eerst moeten bekijken wáár je doelgroep zich bevindt. Maak gebruik van events. Die kunt je zelf organiseren, maar je kunt ook andere events sponsoren. Heb je een jonge doelgroep, dan heb je een grote kans dat je op festivals en bij concerten wel goed zit. Is je doelgroep wat ouder of echt zakelijk? Dan vind je die misschien wel op beurzen. Dat heb je misschien al wel eens onderzocht. Je kunt events sponsoren en promotiemateriaal met jouw logo daar inzetten. Op feesten kun je bijvoorbeeld ballonnen bedrukken met je logo. Voor beurzen is een lanyard altijd wel passend.
Het juiste event
Je zult je moeten afvragen: wat past bij mijn doelgroep? Maar ook: wat past bij mijn bedrijf? Wil je sport en bewegen stimuleren, dan kun je misschien wel het beste hardloopevents sponsoren. Je kunt je eigen mensen voorzien van sportkleding met jouw logo erop, maar je kunt ook bijvoorbeeld accessoires uitdelen aan de deelnemers. Bijvoorbeeld stappentellers of lichtgevende, reflecterende armbanden. Dat laatste stimuleert ook nog eens veiligheid en dat wordt zeker gewaardeerd. Er zijn veel giveaways te vinden die jouw waarden kunnen uitdragen. Je kunt ook altijd nog pennen voorzien van je logo. Die zijn altijd nuttig, voor haast iedereen.
Effect
Wat maakt deze giveaways nu precies zo effectief? Wie zorgt voor een nuttige giveaway, zal zeker effect zien. Een nuttig product wordt echt gebruikt en daardoor ziet de gebruiker keer op keer jouw logo. Door die herhaling blijf je in het geheugen hangen. Iets wat niet nuttig is, belandt in de kast, in de la of zelfs in de prullenbak. En dat is zonde van de investering. Het beste effect heb je dus:
– Als je geschenk de doelgroep bereikt;
– Als je geschenk nuttig is;
– Als je geschenk jouw waarden uitdraagt
No Comments